Protokół z IX posiedzenia Komitetu Rewitalizacji Gminy Miejskiej Pruszcz Gdański
PR.060.1.1.2.2021 Pruszcz Gdański, 14 czerwca 2021 roku
Protokół z IX posiedzenia Komitetu Rewitalizacji Gminy Miejskiej Pruszcz Gdański
Komitet Rewitalizacji w składzie i przy udziale - zgodnie z listą obecności
Porządek obrad:
- Sprawy regulaminowe:
- przedstawienie porządku obrad.
- Założenia i wytyczne do projektu:
1) Renowacja terenu u zbiegu ulic Chopina i Grunwaldzkiej wraz z odtworzeniem przestrzeni publicznej wokół budynków ul. Krótkiej 4 i 6 wraz z oświetleniem – projekt nr 1.
- Omówienie założeń do projektu: Remont ulicy Krótkiej – projekt nr 2.
- Wolne wnioski.
Ad. 1
Przewodnicząca przywitała zgromadzonych i oddała głos zaproszonym przedstawicielom Referatu Techniczno – Inwestycyjnego informując, że ze względów organizacyjnych zmianie uległa kolejność omawianych projektów i jako pierwszy zostanie omówiony: Remont ul. Krótkiej – założenia do projektu.
Postanowienia i ustalenia:
Ad. 3 Omówienie założeń do projektu: Remont ulicy Krótkiej – projekt nr 2.
Pan Marcin Jewsienia – z Referatu Techniczno – Inwestycyjnego odczytał wypracowane założenia do projektu Remont ul. Krótkiej. Celem dokumentu jest zachowanie historycznego charakteru ul. Krótkiej.
Ponadto poinformowano, że zlecono przeprowadzenie badania ruchu na ul. Krótkiej - termin wykonania 18.09.2021 r.
Pan Adam Bodo złożył wniosek o zastosowanie tymczasowej organizacji ruchu (przed analizą i koncepcją ruchu) i zbadanie opinii mieszkańców.
Tymczasowe wprowadzenie organizacji ruchu pozwoli ocenić stopień zadowolenia użytkowników ruchu oraz mieszkańców przed realizacją projektu.
Zwrócono uwagę, że projekt musi być uzgodniony z Generalną Dyrekcją Dróg Krajowych i Autostrad (ul. Grunwaldzka stanowi drogę krajową nr 91) oraz z Komendą Powiatowej Państwowej Straży Pożarnej w Pruszczu Gdańskim.
Nawiązano do opracowanego Studium transportowego dla miasta, w którym był analizowany problem wyjazdu z ul. Krótkiej w ul. Grunwaldzką. Brak badania ruchu na ul. Krótkiej.
Przewodnicząca komitetu zaproponowała przeprowadzenie głosowania, zaznaczając, że zgodnie z regulaminem pracownicy urzędu nie mogą wziąć w nim udziału.
Przewodnicząca przeprowadziła głosowanie:
Czy należy przeprowadzić próbną/tymczasową organizację ruchu.
Głosowano:
Na TAK – 4 głosy
Na NIE – 0 głosów
Wstrzymało się - 1 głos
Wniosek:
- Komitet Rewitalizacji wnosi o przeprowadzenie próbnej/tymczasowej organizacji ruchu na ul. Krótkiej w celu poznania opinii użytkowników przed wykonaniem projektu..
Ad. 2 Założenia i wytyczne do projektu:
1) Renowacja terenu u zbiegu ulic Chopina i Grunwaldzkiej wraz z odtworzeniem przestrzeni publicznej wokół budynków ul. Krótkiej 4 i 6 wraz z oświetleniem – projekt nr 1.
Przewodnicząca przedstawiła wytyczne:
- materiały dobrej jakości,
- założenie jest, aby przesunąć przystanek autobusowy,
- 20 % powierzchni biologicznie czynnej,
- plac powinien „zagrać’” szlachetnością materiału,
- Wytyczne Konserwatora Zabytków – konieczność zachowania, podkreślenia starego przebiegu ul. Krótkiej,
Ponadto obecni sprecyzowali wnioski i założenia:
- projekt powinien nawiązywać charakterem do nowo zagospodarowanego i zrealizowanego otoczenia budynków przy ul. Krótkiej 6 i 4 oraz do projektu ul. Krótkiej.
- wprowadzenie drzew, zieleni wysokiej,
Przypomniano o koncepcjach konkursowych opracowanych przez studentów Politechniki Gdańskiej. Złożono wniosek o pokazanie projektantowi prac studentów, pomimo tego, że obejmowały one głównie tereny zielone – Plac Rycerza Stefana i Plac.
Zapytano o stacje benzynową. Przewodnicząca oznajmiła, że stacja jest wpisana do Gminnej ewidencji zabytków, Konserwator Zabytków na etapie tworzenia planu miejscowego opiniował negatywnie możliwość rozbudowy stacji.
Wniosek o rozmowę z właścicielem stacji i ewentualny jej wykup.
Dyskusja na temat wiaty przystankowej.
Wniosek o uzgodnienie z Komitetem projektu wiaty przystankowej.
Dyskusja na temat zieleni, czy wprowadzać drzewa.
Wniosek o wizualizację projektu z drzewami i bez drzew.
Wniosek:
1. Wniosek o pokazanie projektantowi koncepcji konkursowych opracowanych w 2018 roku przez studentów Politechniki Gdańskiej.
2. Wniosek o rozmowę z właścicielem stacji i ewentualny jej wykup.
3. Wniosek o uzgodnienie z Komitetem projektu wiaty przystankowej.
4. Wniosek o wizualizację projektu z drzewami i bez drzew.
Ad. 3
Przewodnicząca podziękowała za spotkanie, posiedzenie zakończono.
Przewodnicząca Komitetu Rewitalizacji
Gminy Miejskiej Pruszcz Gdański
/-/ Ilona Nitka
Protokolant:
Ewa Piechowska
Protokół zostanie umieszczony w Biuletynie Informacji Publicznej.